tirsdag 5. oktober 2010

Skippertak med "Min første bok"!!

Kjent fenomen... hvertfall her i huset!! :) Ungan har jo da 2 bøker hver, og det e jo ingen andre enn æ sjøl som har vært så smart å lagt opp den linja ;)
Elias og Adele har ei type ringperm-bok som æ først kjøpte til Elias før han blei født fordi æ falt pladask for den da æ såg den på Kanebogen-senteret i Harstad, valgte å kjøp likedan til Adele fordi æ har vært så glad i Elias si.
Elias fikk si bok nr. 2 fra labb & line og Adele fikk ei til dåpen sin, så da har æ det gåanes :D

Dette nydelige verset fant æ en eller anna plass da Elias va liten! Æ kjente mæ så veldig igjen, spesielt i di periodan æ har vært mykje aleina med ungan når pappaen har vært på jobb.
Det har derfor fått sin plass i både Elias og Adele si bok!

Regnet siler ute og jeg tenker på deg
Hvorfor blir jeg så oppgitt når du maser på meg?
Det er jo din måte å søke kontakt på,
det er jo den måten du kan få det sagt på.
Hvorfor leser jeg boka di bare en gang,
når jeg hvet at du koser deg så på mitt fang.
Hvorfor leker jeg ikke på gulvet med deg,
når jeg hvet at du elsker å ri på meg.
Det hender jo også jeg vender meg bort,
når du kommer å viser meg hva du har gjort.
Og når vi går tur, vi titter og ser,
men kunne jeg ikke ha funnet på mer?
Jeg elsker deg ungen min, men jeg er sliten,
det skjønner du ikke for du er så liten.
Men nå skal jeg legge alt annet bort, så koser vi oss,
for tiden går fort!


2 kommentarer:

Norunn sa...

*sukk* så nydelig dikt! Flink du er som lager bok, jeg er overhodet ikke så flink...på et punkt trodde jeg vel at jeg hadde noe som kunne kalles god hukommelse :P

Helèn sa...

Det e nu bære tull snuppa! Du e jo kjempe flink å lage scrappe-album til ungan dine! :) Og æ har hørt at man blir meir sløv for hver unge man får, DET kan æ skriv under på!! ;) Va mye flinkere da Elias va liten, og det va bare han :P