tirsdag 26. oktober 2010

Influensa vs supermamma

Dagene blir fryktelig ensformet når man går hjemme med syke barn!!

Står opp uopplagt etter ei natt med mye hosting, og unger som slettes ikke sover slik di bruker fordi di er så tett i "dæten". Ungene er sure og uopplagte etter ei dårlig natt.


Man måler temperatur, gir en dose hostesaft, alt etter typen hoste (er det slimhoste eller er det tørrhoste), gir nesespray og smører brødskiver med 5 forskjellige typer pålegg på bare for å kaste dem i søppla fordi ingen spiser dem.


Springer til med flasker/glass med saft, melk og vann for å få i dem nok veske, for det hvet man jo er det som er viktigst.


Nå da Adele omsider begynte å bli frisk og klar for barnehagen igjen, er Elias blitt syk med vondt i hode og hals i tillegg til feber.


Kjenner at det blir fryktelig lange dager når man bare sitter inne å måler temperaturen og gir nesespray og hostesaft, så nå tror jeg sannelig jeg går på kjøkkene å lager ei blå eller kanskje rød pannekakerøre og setter en dobbel bolledeig!! :)

Ha en frisk tirsdag alle sammen!! Og tusen takk til Lisasnuppa som handler for meg og kommer med varene på døra! :)

1 kommentar:

Norunn sa...

hi hi hi...det øverste bildet er helt genialt, sammen med bildet av prinsessa i skuffen. puhh..godt det er fler enn meg som har aktive barn :)

gleder meg til helga! :)